Bättre resultat i Google PageSpeed Insights
Laddtid är en het rankingfaktor. Du kan kolla hur bra din webbsajt presterar med hjälp av PageSpeed Insights. Nu har jag rensat och packat kod för att få bättre prestanda. Så här gick det till.
UX står för user experience och är ett relativt nytt och tvärvetenskapligt yrkesområde i kommunikationsvärlden. Man brukar skilja på UI (user interface) som är uttrycket, och UX som är intrycket, av en digital tjänst eller ett varumärke.
När användarupplevelse kommer på tapeten är det oftast i ett online-sammanhang. Men online- och offline-världarna flyter ihop. Som till exempel när en person surfar runt för kolla marknaden, men sedan köper produkten offline i en butik eller skriver på ett avtal i ett konferensrum.
Vitt skilda faktorer som svarstider från servrar, varumärkesinnehåll, paketering, tonläge i språket och bemötande i receptionen påverkar upplevelsen.
UX är det viktigaste marknadsperspektivet när du bygger webbsajter. Särskilt med tanke på att antalet besök från mobila enheter ökar kraftigt, och att varje besökare använder många olika enheter. Den upplevelse ditt varumärke levererar bör hålla samma kvalitetsnivå oavsett vilken pryl användaren håller i.
Grunden för bra användarupplevelser online är kundresorna. En kundresa beskriver användarens väg från landningssida till mikro- eller makrokonvertering på sajten. Konvertering behöver inte vara ett köp utan snarare en handling du tänker dig ska äga rum.
Förutsättningen för en smidig och bra kundresa är att du känner till användarens förväntningar och önskemål, eller det problem som användaren vill lösa med hjälp av din tjänst. Kundresorna kan bli många men försök hålla ner dem till ett fåtal. Det hjälper dig att hålla ögonen på målet.
Laddtid är en het rankingfaktor. Du kan kolla hur bra din webbsajt presterar med hjälp av PageSpeed Insights. Nu har jag rensat och packat kod för att få bättre prestanda. Så här gick det till.
Digitalt design- och utvecklingsprojekt för att visa det kooperativa företagandets roll, storlek och styrka i svenskt affärsliv.
Äntligen står vi på scen. Projektet är live. Ambitionen har varit att bygga webbsajten helt enligt Material Design-principerna.
E-handelskoncept för fyra länder på fem språk i samarbete med Buzzador och Hyper Island.
Stor del av min tid går till att hitta webbkomponenter. De byggstenar som färdiga UI-kits saknar och som kan addera värde för användare.
Den kreativa revolutionen tog sin början i ett oväntat möte. Idén var att placera folk som inte jobbat ihop förut i samma rum. Är det dags att rita om organisationen igen?
Copywritern har alltid haft en nyckelroll i direktreklamen. Webbutveckling har många likheter med DM men där har copywritern hamnat i skuggan. Varför har det blivit så?