ELM

En av Stockholms största kommunikationsbyråer. Om du tittar genom ett mikroskop.

Vi tror på den lilla gruppens storverk

Alla som jobbat på byrå vet att kreativiteten liksom arbetsglädjen är som störst i början. När byrån växer blir den alltmer lik ett vanligt företag.

Kompetenser och roller formas till grupper som organiseras i stuprör. Arbetsgrupper sväller. Tystnaden sänker sig över kontorslandskapen medan ljudvolymen i lurarna höjs. Alla vill göra karriär och ingen vill göra bort sig. Kreatörerna har det tryggt och bekvämt, men … just det, inte på långa vägar lika roligt.

Kan man vara liten men ändå stor?

Ja, vi tror det. Därför gillar vi att behålla vår blygsamma storlek. Idéer och arbetsglädje mår till och med riktigt bra i trånga utrymmen. Många entreprenörer kan nog skriva under på att det är just där idéerna föds.

Litenheten är en ekonomisk risk, men vi är kreatörer av naturen. Vi vet att vi måste tacka nej till de kunder som söker sig till det där trygga. Är det däremot ny energi du är ute efter, så har vi desto mer att erbjuda.

Kommunikationsbyrå i Stockholm

Kommunikationsbyrån ELM startades av Eric Lindesvärd, copywriter i Stockholm, efter 18 år i reklambranschen. Eller 36 år om du räknar in övertiden.

Kommunikationsbyrå Stockholm, ELM
Förlora aldrig kontakten med din nyfikenhet.

Han hade med sig en bred erfarenhet av PR- och reklamuppdrag från samarbeten med konsument- och b2b-varumärken som Absolut Vodka, Fjällräven, Procter & Gamble, Jetpak, Sony Music, ABB, Electrolux, Polariod och Mercedes-Benz bland andra.

Idén om en egen verksamhet som var mer inriktad på problemlösning i det nya digitala medielandskapet hade börjat gro. Tanken på att bygga kreativa kampanjer som aldrig upphör, som alltid blomstrar online, till skillnad från åtgärder som vissnar efter begränsade kampanjperioder, var tilltalande.

Organisationen

Det är med stolthet vi kan säga att vi är en av Stockholms minsta kommunikationsbyråer. Organisationen är obetydligt mer komplex än ett järnspett. Vår erfarenhet är att effektivitet beror mer på rätt processer och tankesätt än på arbetsgruppens storlek.

Vi jobbar tillsammans med partners och bildar projektteam för att lösa kundernas kommunikationsproblem så skarpsinnigt som möjligt. Vanligtvis består arbetsgruppen av 2–4 personer med projektledare, copywriter, designer och kodare. Det händer att vi samarbetar med hungriga elever från till exempel Hyper Island.

Uppdragen

Marknadskommunikation är utgångspunkten i allt vi gör. Enligt oss handlar strategisk kommunikation om intresse och förståelse för två saker. Affärer och människor. Med rätt basfakta på bordet kan vi föreslå kreativa lösningar på de kommunikationsproblem som vid varje tillfälle dyker upp hos våra kunder.

Vi är också med och producerar jobben, till exempel kampanjer och webbsajter, från idé till leverans. Vi genomför ofta workshops för att snabbt komma igång med projekt. Det går i de flesta fall snabbare än att be uppdragsgivaren om en relevant brief.

Alla kalla fakta

Är du nyfiken på hur vi kan hjälpa dig lyckas med din marknadskommunikation?

Kontakta oss