Bättre resultat i Google PageSpeed Insights
Laddtid är en het rankingfaktor. Du kan kolla hur bra din webbsajt presterar med hjälp av PageSpeed Insights. Nu har jag rensat och packat kod för att få bättre prestanda. Så här gick det till.
Sidor och blogginlägg relaterade till ämnena sökordsoptimering (SEO) och sökordsmarknadsföring (SEM).
Laddtid är en het rankingfaktor. Du kan kolla hur bra din webbsajt presterar med hjälp av PageSpeed Insights. Nu har jag rensat och packat kod för att få bättre prestanda. Så här gick det till.
Google satsar uppenbarligen på My Business. För några veckor sen öppnades möjligheten att skriva inlägg som visas direkt i företagets Knowledge Panel.
När jag pluggar SEO så pekar de flesta rekommendationerna på att uppdatera sitt innehåll kontinuerligt. Inte så konstigt kanske.
Det gäller inte bara sidor utan även bloggposter. Här får man förstås välja vilka bloggposter som ska uppdateras. Att göra det med alla är ingen idé, utan i första hand är det nog smart att välja de bloggposter som har verkshöjd på innehållet.
Jag testade att exportera en sökrapport från Google Webmaster Tools för att publicera den här på bloggen. Handgreppet gick bra, CSV-filen importerade jag in i HTML Tables Generator, och så gjorde jag tabellen responsiv så du kan se den i mobilen.
Så till analysen. Lite låg CTR för copywriter men desto bättre för copywriter stockholm, vilket är min hemmamarknad. Glädjande att se att kommunikationsstrategi klättrar uppåt. Nu ska vi bara upp på marknadskommunikation också.