Fjällräven

För drygt 50 år sedan utvecklade Åke Nordin från Örnsköldsvik den ryggsäcksram som blev fröet till hans livsverk Fjällräven. Bolaget ingår i börsnoterade friluftskoncernen Fenix Outdoor som även är jordmån för varumärkena Brunton, Hanwag, Naturkompaniet, Primus och Tierra.

Nominerat och prisbelönt

Resultatet av vårt samarbete med Fjällräven uppmärksammades även i tävlingssammanhang. Förstaplats i Sveriges bästa reklam (Dagens Media), 2008, diplom i Guldägget, 2009, och en nominering i 100-wattaren för långsiktig varumärkesvård, 2010.

En fantastisk varumärkesresa

Under samma period gick Fjällräven från Sveriges 183:e till Sveriges 3:e mest populära varumärke. Mycket tack vare dåvarande marknadschefen Jerry Engströms ledning. Men också hela teamets förståelse för vad som krävs av ett framgångsrikt varumärkesarbete.