För drygt 50 år sedan utvecklade Åke Nordin från Örnsköldsvik den ryggsäcksram som blev fröet till hans livsverk Fjällräven. Bolaget ingår i börsnoterade friluftskoncernen Fenix Outdoor som även är jordmån för varumärkena Brunton, Hanwag, Naturkompaniet, Primus och Tierra.
Resultatet av vårt samarbete med Fjällräven uppmärksammades även i tävlingssammanhang. Förstaplats i Sveriges bästa reklam (Dagens Media), 2008, diplom i Guldägget, 2009, och en nominering i 100-wattaren för långsiktig varumärkesvård, 2010.
Under samma period gick Fjällräven från Sveriges 183:e till Sveriges 3:e mest populära varumärke. Mycket tack vare dåvarande marknadschefen Jerry Engströms ledning. Men också hela teamets förståelse för vad som krävs av ett framgångsrikt varumärkesarbete.
Nu på torsdag den 19 april är det dags för Inhousedagen 2012 i Göteborg. Det är en inspirationsdag för inhousebyråer. Arrangör är tidningen Cap & Design tillsammans med ett antal sponsorer. Det går nog fortfarande att boka sig om du är intresserad.