»There was no golden age of loyalty marketing«

Samtal om vad som driver köpbeteende och varumärkestillväxt med Hilary Gaines från Metrixlab och Les Binet från Adam & Eve DDB.

Hilary Gaines och Les Binet
Hilary Gaines och Les Binet är inte riktigt överens när det gäller hur mycket landskapet har förändrats.

Hilary Gaines är senior director på brittiska undersökningsföretaget Metrixlab. Les Binet kräver vid det här laget ingen närmare presentation om du följt händelseutvecklingen inom marknadsföring och varumärkesutveckling de senaste åren.

Samtalet rör drivkrafter för varumärkestillväxt och vilka de vanligaste missförstånden är, bland annat när det gäller betydelsen av marknadspenetration respektive kundlojalitet, och när det gäller synen på segmentering. Dessa förhållanden har varit kända länge men föll i glömska några år. De blev aktuella igen när Byron Sharp från Ehrenberg-Bass Insitute for Marketing Science publicerade sin berömda bok How Brands Grow som handlar om evidens inom marknadsföring.

Kort samtal men kärnfullt och sevärt med flera bra poänger.

(Det här blogginlägget har lästs 5129 gånger.)

Inspirationsbrevet Maslow

    Maslow är vårt inspirationsbrev om marknadskommunikation och varumärkesutveckling. Det publiceras nån gång i månaden. Du kan avsluta din prenumeration när du vill. Läs mer om hur dina personuppgifter hanteras.