Idag spelade vi in uppföljaren till Business Service Clubs radiokampanj Rädda Konferensen. Huvudpersoner i dramat är den mindre lyckade konferensen Bengt och telefonmottagaren Eva. Den senare jobbar på en larmcentral för trista konferenser som behöver akut rolighetshjälp.
Den här gången är radiospoten mer inriktad på ett specifikt erbjudande. Därför spelade vi in med enbart Evas röst idag. Men Bengt är också med. Det visar sig att han har skickat in ett mejl och bett om tips.
Det roliga med radio är att det är snabbjobbat. Vi har med oss ett grundmanus med en idé och utvecklar den under inspelningen. Allt skruvas till i studion. Det måste finnas utrymme för spontanitet.
Kampanjen Rädda Konferensen drar igång igen om ett par veckor. De tidigare radiospotarna på temat kan du höra här. Medkreatör för konceptet är även Anders Östblom.
Vill du veta vad radioreklam och ljud kan göra för ditt varumärke?
(Det här blogginlägget har lästs 7324 gånger.)