Och så lite ordning och reda

Om allt det där andra som gör livet lättare för oss båda. Här är några förslag på hur vi kan göra affärer ihop.

För stora organisationer

Läs mer

eller kontakta mig bums

För medelstora företag

Läs mer

eller så hörs vi nu

För små företag och start-ups

  • Förståelse för små­företa­garens villkor.
  • Tidredovisning projekt- eller veckovis.
  • Klart och tydligt affärsavtal.

Läs mer

eller snacka med mig direkt

Vad kostar det?

Även om livet leker, personkemin stämmer och vi vill börja jobba ihop, är det säkert några saker du vill ta ställning till, innan projektet sätter igång. Priset är förstås en inte helt oväsentlig detalj. Troligen vill du också ha klartecken på att vi är överens om leveransen.

Du som är uppdragsgivare kan därför förvänta dig två affärsdokument som beskriver detta. Dels ett affärsavtal som undanröjer minsta tvivel om leveranser, faktureringsrutiner och samarbetsvillkor. Dels ett estimat med beräknad tidsåtgång och kostnad.

Affärsavtal

Avtalet är framtaget i samarbete med advokatbyrån Gärde Wesslau och tar hänsyn till både ditt och mitt företag. Dessutom tryggar avtalet att du slipper tappa ansiktet internt. Här står klart och tydligt hur affären är överenskommen och vad uppdraget innehåller. Här står också att du får tidredovisning veckovis, när första fakturan kommer och allting om betalningsvillkor. Plus detaljer kring användningsrätt och överlåtelse av användningsrätt.

Fördelen med ett sånt avtal är att du kan använda mina tjänster när och hur ofta du vill utan att behöva fundera på vad det kostar. Det finns ju roligare saker att tänka på. Affärsavtalet ger dig inga kostnader förutom för de tjänster du köper. Undertecknar avtalet gör parternas respektive firmatecknare.

År 2018 fick bolaget högsta möjliga kreditbetyg (guldstatus) från UC, vilket intygar att vi är en trygg och solid partner att göra affärer med.

Vill du se affärsavtalet? Kontakta oss här.

Estimat

När vi ska genomföra ett kommunikationsprojekt tillsammans följer ett estimat med affärsavtalet. För större projekt delas estimatet in i hållplatser, där varje hållplats ger dig möjlighet att fortsätta eller kliva av, ungefär som under en bussresa. Vill du diskutera en avstickare från den planerade resan så gör vi förstås det.

Affärsupplägg, ELM
Med affärsavtal slipper du överraskningar du inte vill ha.

Hållplatser

Idén med hållplatser gör dig trygg i förvissningen om att du kan både fortsätta som planerat eller stanna. Du vet samtidigt att du aldrig behöver få obehagliga överraskningar i form av oväntade kostnader. Resan fram till nästa hållplats är estimerad både vad gäller tidsåtgång och pris. Sen kan du givetvis lägga till eller dra ifrån. Känns allt bra och månen går in i sjunde huset kör du på så länge du vill.

Kreativ shopping

Shoppingmodellen kan du använda dig av när du behöver kreativa tjänster men inte vet exakt vilka projekt som väntar. Ibland kan det vara knepigt att ha hela bilden klar för sig. Herregud, man vet ju knappt ens vad det blir för väder imorrn.

Har vi bara ett affärsavtal kan du köpa kreativa tjänster som enskilda timmar om du vill. Eller så kanske du bara behöver en erfaren copywriter att bolla idéer med. ELM har flera kunder som är mest intresserade av just en andra åsikt.

Minimidebitering

Minimidebitering för alla nya samarbeten är 13 750 kr vilket motsvarar tio timmars konsultarvode. Är du kommunikations- eller marknadschef på ett större företag är det inte mycket att orda om, men har du ett litet företag, kanske du vill köpa kreativa tjänster för mindre belopp. Även om du inte använder hela minimidebiteringen på en gång så har du alltid dina timmar tillgodo vid ett senare tillfälle.

Fakturering

Faktureringsrutiner styrs av vad vi kommer överens om i affärsavtalet. Normalt sker fakturering efter avslutat projekt eller, om projektet löper över ett månadsskifte, den första vardagen varje månad.

Affärsupplägg, digitala redskap
Tidrapportering sker veckovis eller enligt annan överenskommelse.

Digitala redskapsboden

Säkert känner du till flera av alla smarta digitala redskap som underlättar det dagliga projektarbetet. Jag är till exempel van vid att jobba med Toggl som ger dig överskådliga tidrapporter. Jag och de andra i arbetsgruppen jobbar också gärna i projektsystem som Trello, Basecamp, Teamwork, Asana eller Slack. Det är skönt med örnkoll utan att behöva skicka mejl varenda gång.

Är det dags för en förändring?

Eric Lindesvärd, affärsuppläggThomas Palmbäck, affärsuppläggAndy Karlsson, affärsupplägg

Vi kommer att göra allt för att du ska lyckas med din marknadskommunikation.

Kontakta oss