Blåbäret
Lyssnade på Guldäggspodden #3 med Digge Zetterbergh Odh, Anna Qvennerstedt och en kille från Åkestam Holst som heter Joakim Labraaten. Det pratades om misstag gjorda på jobbet.
Lyssnade på Guldäggspodden #3 med Digge Zetterbergh Odh, Anna Qvennerstedt och en kille från Åkestam Holst som heter Joakim Labraaten. Det pratades om misstag gjorda på jobbet.
På sidan fem i dagens DN skriver journalisten och författaren David Brooks mer om hur människor funkar. Ett ämne jag ständigt återkommer till, och som jag reflekterat mycket över den senaste tiden igen, bland annat här.
Lyssnade precis på Sara Haags samtal med Hedvig Hagwall Bruckner och Magnus Jakobsson. Tack för podden F&B och Komm! Mycket bra. Men det pratades väldigt lite om kommunikation.
Presentationer av reklam- och kommunikationslösningar är ofta fora för tycke och smak. Det är inte så konstigt, för köparen vet inte alltid i förväg hur bedömningen ska gå till. Då kan det gå lite hur som helst.
Som du kanske märker så skriver jag inte mycket här i bloggen just nu. Men jag skriver och tipsar om läsvärda ämnen, och en del om vad jag jobbar med, på företagets Facebooksida som du hittar här. Gillar du den kan vi ses lite oftare. Adressen på kortet är förresten min förra. Nu håller jag till inte långt från Danvikskanalen i Hammarby Sjöstad.
*** Uppdaterad ***
Ny adress: Se alla kontaktuppgifter här.
Nu på torsdag den 19 april är det dags för Inhousedagen 2012 i Göteborg. Det är en inspirationsdag för inhousebyråer. Arrangör är tidningen Cap & Design tillsammans med ett antal sponsorer. Det går nog fortfarande att boka sig om du är intresserad.
Det vore löjligt att tro, att entreprenörerna Hans Westin och Sten Schröder, ägare till varumärket Onoff med 67 butiker, inte haft bra rådgivare. Därför blir bolagets konkurs lite av en gåta för mig.
Vi som jobbar i reklambranschen vet att den bästa reklamen inte är reklamig. Reklamig reklam är sådan ingen tar på allvar. Den där Mercichokladen för att nämna ett exempel. Den övertygar knappast någon.
Det här inlägget började som en diskussion om växter som hjälper oss att förstå reklambegreppen på Mattias Åkerbergs fantastiska blogg Pleasecopyme. Det här är min berättelse om strategi.
Läs mer om affärs-, kommunikations- och reklamstrategiInspirerad av förordet till Paulo Coelhos bok Brida funderar jag över det här med att bygga respektive odla.
De som bygger kan tillbringa lång tid med sina projekt, men en dag kommer de att vara färdiga. De som odlar blir aldrig färdiga. Till skillnad från ett byggnadsverk upphör en trädgård aldrig att växa, skriver Coelho.
Min nya kund försäkringsbolaget anlitade mig som talare och moderator för en varumärkesworkshop på Häringe Slott utanför Stockholm. Det skulle konfereras.
Strunt i att formulera en affärsidé. Formulera en behovsupptäckt istället. Den hjälper dig att samla medarbetarna runt kundens fundamentala behov och kommunicera bättre med marknaden.